Biegając często możemy przekonać się z jak trudnym sportem mamy do czynienia. To co w kolorowych katalogach, w sportowych reklamach wygląda na niesamowicie przyjemną czynność, w rzeczywistości często oznacza litry potu i wiele problemów z organizmem. Jak biegać aby się nie zmęczyć? Na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi nie ma, ale zdecydowanie warto zastanowić się jak biegać, by zmęczenie było jak najmniejsze.

Jak biegać aby się nie zmęczyć, ciekawe…

 

Bieganie bez zmęczenia nie jest praktycznie możliwe w żadnych warunkach. Biegacze terenowi zdecydowanie mniej męczą się w kontrolowanych warunkach na przykład na bieżniach w siłowni, ale nie oznacza to, że nie męczą się w ogóle. Bieganie bez zmęczenia zatem jest niewykonalne. Jak więc minimalizować zmęczenie? Przede wszystkim pamiętajmy o tym, by dobrze się nawadniać. Odwodniony organizm będzie podatniejszy na zmęczenie, a moment, w którym sięga do rezerw może dla nas okazać się fatalny. Dlatego też dobrze jest zadbać o to, by wody naszemu organizmowi nie brakło i by była ona dostarczana regularnie w odpowiednich odstępach czasu podczas treningu, zwłaszcza intensywnego.

Drugim istotnym elementem jest oczywiście dobór obuwia. Jak biegać by się nie zmęczyć dzięki butom? To proste. Wystarczy, że zostaną one dobrane w odpowiedni sposób pod kątem nawierzchni, po której biegamy i indywidualnych potrzeb. Jeżeli na przykład nie chcemy obciążać stawów, należy przede wszystkim kupić dobrze amortyzowane buty dla siebie. Jeżeli natomiast biegamy w terenie, to właśnie takiego typu buty będą dla nas koniecznością. 

Aby się nie zmęczyć za bardzo – oddychaj w odpowiedni sposób

 

To jednak nie wszystko. Również odpowiednie żonglowanie naszym treningiem pozwoli nam biegać bez zmęczenia na dłuższą metę. Jak więc biegać aby się nie męczyć dzięki odpowiednim treningom? Wystarczy, że osoba wytrenowana w pewnym zakresie swojego wysiłku będzie biegała lżej. Jeżeli jesteśmy w stanie sprintem pokonywać spore dystanse, dłuższe wybieganie znacząco poniżej naszej prędkości i wydolności maksymalnej będzie dla nas jak spacerek. Nie ma wątpliwości, że również kwestia oddechu nie pozostaje w tym temacie bez znaczenia. Bieganie bez zmęczenia znacznie łatwiej osiągniemy, jeżeli przepracujemy nasz oddech we właściwy sposób i sprawimy, by był on spokojny i prawidłowy w czasie całego biegu. To właśnie kwestia wydolności płuc i sposobu, w jaki oddychamy będzie kluczowa w przypadku naszych biegów.

Zadbajmy o to, by radzić sobie z oddechem na różnych zakresach wysiłku. W tym celu warto stosować ćwiczenia oddechowe. W niektórych wypadkach również słuchanie muzyki w czasie treningu będzie dla nas zbawienne. Udowodniono bowiem, że znacznie mniej się męczymy, a ściślej znacznie mniej owe zmęczenie odczuwamy, gdy na uszach mamy swoje ulubione piosenki. To również kwestia dla wielu warta przemyślenia. 

Oczywiście bieganie bez poczucia zmęczenia nie jest wykonalne w stu procentach. Możemy jednak skupić się na pewnych elementach sztuki biegowej i eliminując nasze drobniejsze błędy zbliżyć się do momentu, w którym wybiegania staną się dla nas czystym relaksem i przyjemnością. 

Pin It on Pinterest

Shares
Share This