Co daje nam bieganie? Hmmm… dobre pytanie dlatego, że co człowiek to inna odpowiedź będzie usłyszana. Postaram się napisać dla Was, co daje bieganie jeżeli wprowadzimy je na stałe w nasze codzienne życie. Będzie to na pewno dobry pogląd na to, jak wpływa to na naszą codzienność, jak wypełnia nasz czas wolny i jak robimy to z przyjemnością.

Co daje bieganie? 7 korzyści z biegania

 

Bieganie to przede wszystkim forma ruchu, z którą od początków ludzkości człowiek ma codziennie styczność (musimy gdzieś podbiec, kogoś dogonić, zdążyć na czas itp.) Mówiąc krótko – bieganie nie jest nam obce i niesie sporo dobrego dla ludzi, którzy postanowili zacząć regularnie wykorzystywać tę formę ruchu dla swoich korzyści. Sport ogólnie ujmując jest zdrowy dla nas, występuje w nim rywalizacja przede wszystkim, która nas napędza za to w bieganiu rekreacyjnym robimy to w naszym wolnym czasie, biegamy dla siebie, biegamy żeby czuć się lepiej. Często biegamy też dla naszego komfortu psychicznego żeby odstresować się po dniu np. w pracy.

Bieganie pobudza nasz organizm do wydajniejszej pracy naszego organizmu, podczas biegu nasze serce szybciej pracuje pompując przy tym większą ilość krwi, wzrasta zapotrzebowanie na tlen więc oddychamy w odpowiednim tempie do tempa w jakim biegniemy przez co więcej niż w stanie spoczynku dostarczamy tlenu do naszego ciała. Wzmacniamy nasz organizm poprzez aktywność fizyczną na różne możliwości takie, jak: miażdżyca, otyłość, cukrzyca, choroby serca i naczyń krwionośnych.

 

7 korzyści z biegania:

  1. Zapobiega chorobom cywilizacyjnym
  2. Poprawia wydolność i sprawność
  3. Poprawa kondycji psychofizycznej
  4. Ćwiczymy nasze mięśnie, poprawa naszego wyglądu
  5. Osiągamy satysfakcję z ruchu (odprężenie, relaks)
  6. Wzmacniamy nasz system immunologiczny
  7. Mamy więcej energii do życia

Jakie mięśnie pracują podczas biegania

 

Podczas biegania pracują praktycznie wszystkie nasze mięśnie, ale przede wszystkim mięśnie nóg i tutaj pewnie nie zdziwisz się, ale efekty zawsze będą najpierw tutaj widoczne dla nas. Do utrzymania prawidłowej sylwetki podczas biegania wykorzystujemy mięśnie brzucha i pleców, a dynamikę naszego biegu utrzymujemy dzięki ruchom naszych ramionom i rąk naprzemiennie do ruchów nóg. Jeżeli byśmy nie określili wszystkich mięśni jako „mięśnie nóg, brzucha, pleców itp” to musielibyśmy je wypisać w sporej liczbie ponieważ człowiek ma około 500 mięśni i np. same nogi mają ich 29! Tak więc prawie wszystkie nasze mięśnie pracują podczas biegania, ale na efekty w różnych częściach ciała będziemy musieli poczekać różny czas.

 

Jak często biegać?

Wszystko zależy od tego, co chcemy osiągnąć. Musimy mieć plan treningowy, który pomoże nam osiągnąć cel dla którego podjęliśmy decyzję o bieganiu bo to w nim będzie informacja, jak często biegać aby osiągnąć efekty, których pragniemy. Jeżeli zaczynasz dopiero biegać to prawdopodobnie nie wiesz ile możesz biegać żeby nie przeciążyć swojego organizmu, ale też ile możesz biegać dni w ciągu tygodnia dla poprawy swojej formy. Przygotowałem niedawno program treningowy bieganie dla początkujących, który pomoże Ci zorganizować swój trening przez 6 tygodni i przygotuje Cię do 30 minutowego biegania bez przerwy.

Pin It on Pinterest

Shares
Share This