Pora biegania, którą wybieramy często ma wiele wspólnego z naszym charakterem i osobowością, a czasami po prostu z kwestiami takimi jak codzienne obowiązki, których nie jesteśmy w stanie z jakiś przyczyn przełożyć lub po prostu nie chcemy tego robić. Nie da się bowiem ukryć, że w większości przypadków bieganie jest jedynie dodatkiem do normalnego, codziennego życia. Bieganie wieczorem lub bieganie rano, bieganie po śniadaniu i przed kolacją. Bieganie przed spaniem i w porze nocnej – takie właśnie dylematy przyświecają wielu początkującym biegaczom. Rzeczywiście mając wiele obowiązków na co dzień nie zawsze mamy komfort wyboru, ale przyjrzyjmy się, czym jest samo bieganie wieczorem i w jaki sposób je wykorzystać, by było optymalne dla naszego zdrowia.

 

Bieganie wieczorem różni się od biegania o innej porze dnia?

Bieganie wieczorem w sensie zdrowotnym niewiele będzie się różniło od tego porannego, choć oczywiście wpłynie na nas w zupełnie inny sposób. Jednak obie formy biegania są absolutnie dla nas zdrowe. Wieczorne bieganie ma jednak pewne korzyści i wady. Wiele osób niestety po wieczornym rozbieganiu będzie miało problem z zaśnięciem. Naturalnie biegając wieczorem również relaksujemy się po ciężkim dniu pracy, w którym zwykle mamy wiele stresu. Pod względem psychologicznym jest to więc bardzo dla nas korzystne i wpływa na nas absolutnie pozytywnie. Zdecydowanie powinniśmy więc dobrać porę biegania również pod tym kątem i postawić na taką, która będzie dla nas maksymalnie odpowiednia i pozwoli nam na zrelaksowanie się, jednocześnie poprawianie wyników biegowych i nie tylko.

Bieganie wieczorem ma jednak pewne ograniczenia. Przede wszystkim porą zimową będzie to już całkiem spory chłód, często niestety w miejskich warunkach nie będziemy mieli posypanych chodników czy ścieżek i łatwo będzie o przewrócenie się i kontuzję, ale ta kwestia dotyczy jedynie biegaczy, którym zima nie straszna. Wieczorem również należy wybierać miejsca oświetlone. Również wpłynie to pozytywnie na nasze bezpieczeństwo. Niestety w wielu miastach nie będziemy też mieli takich miejsc zbyt wiele. Zaplanowanie trasy wielu ludziom jednak nie przysporzy problemów.

Bieganie wieczorem ma też swoje korzyści

 

Wieczorne wybieganie ma jednak również wiele wspaniałych korzyści dodatkowych, zarówno w mieście jak i poza nim. W mieście często są to pięknie oświetlone parki, mosty i wiele wspaniałych widoków architektonicznych, a poza miastem możemy nacieszyć się ciszą, spokojem i zrelaksować doskonale. Właśnie dlatego tak wiele osób decyduje się na tą porę. Zdecydowanie to najlepsze co możemy dla siebie zrobić jeżeli biegamy, po ciężkim dniu pracy. Warto skorzystać z możliwości jakie daje nam wieczór i cieszyć z tego jak wspaniale wtedy jest spędzić czas samemu ze sobą, relaksując się i rozmyślając. To pewnego sposobu zamknięcie dnia dla wielu biegaczy i jego podsumowanie.

Zadbaj o swoje bezpieczeństwo BĄDŹ WIDZIALNY

 

W przypadku, gdy na bieganie wieczorem decydujemy się poza miastem i terenami zabudowanymi powinniśmy skupić się również na kwestiach bezpieczeństwa podwójnie. Przede wszystkim pamiętajmy o należytej ilości odblasków dzięki którym inni uczestnicy będą nas widzieć. Dobrym sposobem jest ich założenie w okolicy dolnej części łydek z tyłu i przodu. Dzięki temu w trakcie biegu będziemy dawali bardzo wyraźne, migające sygnały pojazdom, które są daleko za nami. W takim przypadku na pewno zyskamy na bezpieczeństwie niezwykle dużo i nie lekceważmy tego tematu w żadnym wypadku. Wiele osób rocznie niestety cierpi z powodu wypadków komunikacyjnych i są to również biegacze. O takie nietrudno, gdy nie jesteśmy właściwie oznakowani. W dodatku dziś przepisy prawa wymagają tego od nas. Dobrym pomysłem będzie również założenie specjalnej kamizelki odblaskowej. Kosztuje ona kilka złotych, a bezpieczeństwo jakie z jej powodu uzyskamy jest nie do przecenienia.

W bieganiu nie ma wielkiego znaczenia pora biegania, przynajmniej na niskim poziomie sportowym uprawiania tej dyscypliny, ale musimy porę dostosować przede wszystkim pod kątem swoich wymagań i możliwości w tym temacie. Jeżeli nie mamy po treningu problemu z zaśnięciem i lubimy wieczorny klimat biegu, jest to dla nas idealne rozwiązanie, które na pewno przypadnie nam do gustu.

Pin It on Pinterest

Shares
Share This